V75

 Hallå allihopa!
 
Idag så var det V75 på skelleftetravet och vi for det med Kiren och Max. Kiren skulle ut i lopp 5 (V75-1) och det var nervöst värre. I alla fall så var Kiren grymt fin i värmningen och sprang för att spexa lite. Precis så ska han vara vilken var en lättnad. Sen så skulle vi rycka skorna och plasta hovarna. 
Ca 10 min innan defileringen till loppet så selade vi klart Kiren och sen kom Petter som då skulle köra. 
 
De for ut till loppet och jag gick till publikplatsen för att se. Usch va nervös jag var. Jag hade säkert över 200 i puls, jag ville kräkas, befinna mig på en annan plats, dö och allt möjligt. Egentligen så undrar man ju varför man håller på med trav om man ska vara så nerövs hela tiden men det är lite av tjusningen med trav. 
 
Kiren gjorde ett kanonlopp men en häst framför honom vart trött och saktade ner så Kiren fick backa och det fanns ingen lucka så i sista kurvan låg Kiren sist. Men han tog sig ut och spurtade längst ute i banan. Det var en rejäl spurt av honom. Han vart 2:a utan pengar på tiden 1,12,9 men hade haft en mer framskjuten placering och ett nytt rekord om han inte hästen framför honom hade blivit trött. 
 
Vi är jättenöjda med gamle Kiren och Petter var också nöjd. Så det var en bra dag. 

Älskade Kiren<3
 
Sen så vann jättefina Faksen J:R Steggbest minne före Hallsta Lotus. Grattis till kretsen omkring J:r:)
J:r vann på tiden 1,20,4! 
 
Slänger in mer bilder någon annan gång
 

Kommentarer
Postat av: Thelma

Fick några huvudbilder på Kiren:D kan skicka sen.

Svar: Tack!:D
Stina

2012-09-09 @ 16:35:04
URL: http://minturbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0