Provloppet

Tänkte skriva lite om provloppet i onsdags. For in till på banan vid 5-tiden och började att sela och göra klart för att värma när vi kom fram. Körde tre bakvarv innan det var dags att volta och göra några provstarter. Det gick riktigt bra och sedan körde vi in i stallet igen (Det var en till som körde en häst med mig och Dean Goj i värmningen). 
Tog av vagnen, la på täcke och hämtade nummerbrickan. Sedan fokuserade jag på provloppet. Selade igen och for ut en stund innan defilering. 
Så vart det defilering och sen började vi att volta. Vi var 3 st i provloppet och det tyckte jag var lagomt. Det var 2 provstarter men det hade de i tornet missat så det blev lite strul men det gick bra och när den giltliga starten gick iväg så la jag mig sist och var kvar där till upploppet då en av de andra hästarna gick ut och vi var 2:a i mål:) Jag är jätteglad och stolt! Så häftigt, jag har kört mitt första provlopp och har 14 st kvar innan licensen. Blir grymt spännande!
Har tyvärr inga bilder:(

Kommentarer
Postat av: Moa

Goaste Goj är en grym provloppshäst! :D

2012-10-21 @ 10:31:52
URL: http://norrlandsponnyn.blogg.se
Postat av: Moa

Goaste Goj är en grym provloppshäst! :D

Svar: Ja:D
Stina

2012-10-21 @ 10:33:53
URL: http://norrlandsponnyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0