It's kinda hard, when you lay your heart on a one way street

Idag så har jag bara tränat Galanto. Vi for ut på en ridtur med mamma och Corallo. Galanto var superseg i skritten men när vi travade så var han lite piggare och när vi red en galoppintervall var han galet pigg. Vi red bakom Corallo så jag fick kämpa för att han inte skulle springa i Corallo. Men Galanto ville tävla och springa fort så det var jätteskoj:)
 
Sen en sak som gjorde min dag var när jag gick för att hämta Galanto. Gick in i hagen och då kom Joker galopperande fram till mig och tvärstannade:'D Min fina, lilla skrutt ville prata lite och sen när han förstod att det var Galanto som skulle in då gick han iväg. Men det gjorde verkligen min dag<3
 
Är det någonting jag vill säga att jag är en känslostorm och jag vet inte alltid hur jag mår. Ibland kan jag vara hur glad, uppåt och energisk medan ibland så vet jag inte om jag orkar med något alls, jag blir deppad och får kraftig ångest. Har vissa perioder trott att jag är manodepressiv men jag börjar bli allt mindre och mindre säker på det. Men hästarna och mina andra djur har alltid varit mina lyckopiller. De får mig att le och bli glad alla dagar om året. Man sköter om dem och ger dem uppskattning och kärlek. Det man får tillbaka är uppskattning och tillit. 
Som om ni ser mig och jag ser deppad och ångestfylld ut så är jag inne på en av mina dåliga perioder. 

Två av mina lyckopiller: Extra och Dobrinah. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0