V75 och ponnytravet

Hej allihopa!

Jag är Här kommer en kort sammanfattning från Umåkers V75-helg

Lördag: I lördags så var det dags för mina grabbar Kiren och Cragge att starta och det gick inte så bra:( Cragge var jättefin och spänstig i värmningen men i loppet vart han störd av en annan häst som galopperade framför han och Cragge galopperade. Sen så var han spänd och galopperade och vart diskad:( Det är bara att komma igen.
Efter Cragges lopp var det bara att slänga av honom grejerna så fick ut och skritta av honom i grimma och grimskaft och slänga på Kiren grejerna för att han skulle ut i loppet efter Cragge.
Kiren gick bra i loppet men han fick tvärbromsa då ledaren galopperade i sista sväng och fick gå långt ute i spåren. han gjorde så gott han kunde men vart oplacerad. Nåja det är bara att ta nya tag.

Resten av dagen så såg jag på tävlingarna där fina Sanity vann Guldbjörken på ett jätteimponerande vis, Lotus (Hallsta Lotus) vann Vårbjörken på nytt banrekord som den kanon han är och Formula One vann Bert Johanssons memorial och flera andra fina vinnare under dagens gång.

Söndag: Jag och Emil hade Extra och Sindy till start och i första loppet så stod Extra på 360 meters tillägg (loppet var 2140 m) den stackarn. Men han var duktig och var 6:a på 2,01. Han är trots allt gammal och det tar mycket längre tid för gamla hästar att komma i form och det var ju årsdebut så jag är jättenöjd men mest nöjd är jag över att hankunde springa om hästar i andra spår utan att galoppera eller att få panik.
Sindy var opl. i sitt första lopp på tiden 2,53 men idag så tog hon i och var duktig. Hon är ju trots allt gammal också.
Extra var diskad i sitt andra lopp och jag tror att inte orkade att så fort så när han vart diskad så körde jag ut men ja menar, jag kunde inte begära mer av honom så jag är ändå nöjd.
Sindy kom 3:a i sitt andra lopp på 2,53 och tog i den här gången också.

Har bara några få bilder på kameran men det blir helknäppt när jag ska ladda över dem till datorn. Jag vet inte vad det är för knas med den:S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0