Klassresa med förhinder

Hallå allihopa!
Snart är vi framme i Göteborg. Man kan ju säga att det vart lite förhinder med den här resan... Allt började igår kväll efter provloppen då jag hade bytt om och mamma och jag skulle fara ifrån travbanan. Jag kom på att jag hade råkat skicka hem mobilen med pappa då mobilen låg i jackfickan på reflexjackan som var i lastbilen. Jag är så j*vla korkad ibland! Så mamma och jag fick stressa hem, hämtade mobilen, for till tågstationen och fick då veta att tåget hade gått en timme tidigare:O Och våran klass hade inte fått reda på det så där stod vi väldigr arga och frustrerade. Fick tillslut veta att det inte kunde tas något beslut då så sent på kvällen så vi skulle vänta tills nästa morgon så det var bara att åka hem och sova.
Vaknade vid 7 imorse och steg upp för att äta frukost och dricka kaffe.
9.45 så ringde det och vi fick veta att 10.15 så skulle vi vara samlade på busstationen i Vännäs och jag satt i morgonrock vid köksbordet så det var att byta om på rekordtid och fara iväg till vännäs.
I Vännäs så var det att vänta en stund på en buss som vi skulle åka. Det var en dubbeldäckare så det var inte så dumt. Vi åkte i den bussen till sundsvall där vi fick byta till en annan, mindre lyxigare buss och åkte med den till stockholm där vi fick vänta ungefär en timme på tåget. Vi åker i 1:a klass på tåget X2000:) SJ fick ordna ersättningstransporten till Göteborg som kompensation för att de inte hade informerat oss om de nya tågtiderna.
Skriver imorgon igen så godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0