Lilla Silverörnen

Hallå allihopa!
Tänkte berätta lite om Lilla Silverörnen som jag deltog i med Extra i torsdags:) Det var tänkt att vi skulle starta Sindy i Mini Silverörnen men då Emil opererades i tisdags så han skulle ta det lugnt så därför fick vi stryka Sindy.
I alla fall så for vi i tid men som vanligt så vart det ändå stressigt och egentligen hade jag tänkt att värma Extra 2 ggr men det hann jag förstås inte så det fick bli en värmning när mini silverörnen gick. Vi körde lite på rakbanan med Saga och Amanda. Vi hann köra på banan i en lång provstart på ungefär 900 m och Extra hann ta en liten galopp och efter det så gasade vi bara och han var grymt fin:) Körde även en kort provstart på ungefär 140 m och han var grym min lilla skrutt:)
Sen i loppet så gick det jättebra. Vi fick en perfekt start och Extra gasade på. Han kunde passera hästar, bli passerad och sprang på jättefort men var tvungen att ta en galopp för att banan var lite för lös för hans del. Men han gjorde ett kanonlopp och var opl på tiden 1,57,5:) Jag är verkligen stolt över att han skötte sig så bra och gjorde ett kanonlopp på en sådan bra tid:)
Vann loppet gjorde fina Razmus Raid på tiden 1,48,5. Vilken häst! Än en gång grattis till Emmy som tränar denna kanon:)
Efter loppet så var det tårta och prisutdelning i travskolans stall och det var inte så dumt. Fick en grymt snygg rosett.
Ja men det var väl allt, bilder kommer.

Kommentarer
Postat av: Emmy hansson

taack så mycket!! :) grattis själv till den fina tiden :)

2012-06-04 @ 22:45:29
Postat av: Ida

Vilken plats kom du på?

Svar: Jag var oplacerad.
Stina

2012-06-06 @ 17:02:52
URL: http://www.lovemyanimals.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0