Quintelles dressyrpass

Var ute för ett tag sen med Quintelle och vi red lite dressyr och en kort skrittur efter vägen. I dressyren så red vi mest serpentinbågar och lite halter och lite ridvägar och hon var jätteduktig men bremsarna låter henne inte vara ifred så hon har det jättejobbigt när det är varmt och vi ska ut och rida. När vi skrittade efter vägen så vill hon vända om men det fick hon inte så vi kämpade på en bra bit men sen så backade hon ner i ett jättedjupt dike så då bestämde jag att vi skulle vända och då skrittade hon jättefort på vägen hem. Hon blir totalt knäpp på all ohyra och det får man ha lite överseende med när man rider henne så därför kan man inte rida i över en timme på sommaren. 
 
Jag vet att jag ser liten ut på Quintelles rygg men hon är ca 175 i manken och jag är omkring 1,60 lång. Jag når knappt att borsta henne på huvudet. 

Kommentarer
Postat av: Anna

vilken fin bild på dig och Quintelle :D

Svar: Tack :D
Stina

2012-08-08 @ 00:35:38
URL: http://annaeidegren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0