Hotings ponnytrav

Hallå allihopa!
 
For till Hoting idag med ponnysarna och ja ett tag såg det ut som det skulle bli åska men det vart endast lite muller. Bra det för att åska är jag rätt så rädd för när jag är utomhus. 
 
Sindy var ute i lopp 2 och 5. I första loppet hade hon handbromsen i men sprang ändå 2.48 om jag minns rätt och var 5:a i mål. I andra loppet så tog hon i lite bättre och var 5:a i mål på 2,51 (?). Så hon gjorde då riktigt hyfsade prestationer. 
 
Extra var ut i lopp 4:a och 8:a och i det första loppet gick det inge vidare:( Han tog tre galopper och var imål på 2.08 men det gick inte att köra på något mer. Han kändes mest bara rullig och så.
I andra loppet så körde Emil och man såg att Extra hade problem med sina bakknän och det såg man för att han sprang så konstigt. Han var 5:a i mål på 1.58 så han tog i bra men det är bakknäna som är problemet just nu. 
Vi får se om vi hinner få honom fräsch till Lycksele den 9:e. Sen så får han nog göra några få starter till och efter den här säsongen får han nog bli pensionär. Han börjar bli sliten och måste ta ut sig till 100% för att han ska klara av att springa i de snabbare loppen. Vet att han kan klarar av att springa under 1.50 men hans bakknän ställer till det och det blir svårt att hålla honom fräsch. 
Jag har då tävlat honom i tre säsonger och är evigt tacksam över allt jag har lärt mig med denna ponny i tävling och träning. Det har gett mig skinn på näsan att tävla mot många otroligt bra hästar och kuskar och att jag dessutom har utvecklat honom en sista bit är jag glad över. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0