Cause you're amazing just the way you are...

Hallå allihopa!

Skrev inge mer igår för att det vart lite sent efter att jag hade sett Wallander så jag skriver lite nu.
Red i alla fall Joker och Dobrah. Joker fick gå på tur efter vägen och han var bara "lagomt" pigg på hemvägen. Fick total mjölksyra i armarna och var ganska trött men nöjd efteråt. Se det på den ljusa sidan. Vi får då chansen att putsa våra halvhalter;) Men jag är grymt nöjd med trollungen och han fick stå inne i boxen med svettäcke då han var svettig efteråt.
Sen red jag Dobrah en liten stund och hon var precis som hon ska va:) Pigg, fin, knasig, lite fjantig och mysig på samma gång:) Det var härligt. Hon har inte blivit riden på flera månader och sen har hon inte haft en sadel på ryggen på över ett år för att jag red henne barbacka förra vintern.
Hon är en grymt fin häst att rida men man får va försiktig med henne eftersom att hon hade det ganska jobbigt när hon var unghäst är väldigt känslig så man får inte pressa henne det minsta för då blir det bara fel.

Slänger in några gamla bilder på dessa fina knashästar....


Dobrah och hennes föl Dobrinah som har blivit en stor dam♥


Joker♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0