Upprörd...

Japp då var travet slut. Cragge och Kiren kom 4:a i sina lopp och det var jätteduktiga:) Känns bra att Cragge fick ett lugnt lopp den här gången jämfört med de två senaste loppen:) Jag är jättenöjd med mina kungar<3

Hade idag en ganska dryg skoldag. Först engelska och det gick ganska dåligt:/ Har prov om två veckor så jag får fortsätta träna. Sen 30 min rast och sen So. Vi såg på gårdagens rapport på slutet av lektionen och det var en nyhet om hur kor och får fraktas till turkiet i hela rent ut sagt helvetes förhållande i transporter utan vatten och trångt och många dör under resorna:@ Jag blir så jävla arg på dessa pengakåta människor som inte bryr sig hur djuren mår utan vill bara tjäna pengar. Det enda dessa människor förtjänar är en kula i skallen så att vi slipper dem!!! Att de bryter mot EU:s regler för djurtransport är oaccetaplet.
Tror att jag skulle börja gråta och spy när jag såg repotaget för alla dessa stackars djur som jag tycker så synd om och jag hoppas att det görs något som ska förhindra dessa transporter.

Efter so:n vart det lunch och sen sv då vi gick igenom ett häfte som jag läste ut väldigt fort och istället läste jag Vampire Diaries:D
Efter sv hade vi 45 min rast innan Ma och sen No. Tog sen bussen hem och fikade lite och såg lite på Talk to the animal på animal planet och sen såg jag en del av Titanic:) Den är verkligen bra och spännade och då kom jag att tänka på att det är snart 100 år sedan Titanic sjönk.
Gick sen ut i stallet med brosorna och vi fixade klart. Ställde in vattenhinkarna i boxarna, tog in hästar och gav dem och kaninerna mat. Sen dess har jag inte gjort så mycket.


En god kopp skogsbärsté med lite honung i. Så gott<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0