Sadeln fixad

Hallå!

Nu har jag äntligen fixat en av mina gamla sadlar för att min syntetssadel börjar att vara väldigt nött och gammal så istället så fixade jag min gamla stubben sadel.
Stubben sadeln är knappt använd sen jag tränade Hero (en häst som vi har haft) och det är väl snart 4 år sedan.
Jag putsade upp den lite och passade även på att ridtränset som jag har haft på Lovina så att Joker kan ha det och även Dobrahs träns.

Min gamla sadel:


Den här sadeln ska jag ha i fortsättningen:



Jokers träns:) Ska bara sy ett nosludd till det.


Dobrahs träns:) Ska sy ett nosludd till henne också:)

Just det ja. Jag måste berätta om hur det gick att träna:)
Extra for jag ut på en tur med och han var jätteduktig och ville springa:) Det var bara lite jobbigt att springa över bron för att det är öppet vatten i älven och extra tycker att det är jätteläskigtX)

Joker var grymt fin att rida men han är en trollunge och skulle helst gå brevid Fanny. I alla fall så plumsade vi tvärs över åkern och var en bra bit bakom Fanny och Joker var jättepigg, taktade och ville bara trava. Sen så började helt plötsligt att galoppera av sig själv. Han hade jättefin galopp men jag var tvungen att stanna för att han inte skulle springa in i Fanny.
Busfrö<3

Måste gå nu, så hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0