1. Presentation

Japp då börjar jag med en presentation:) Jag heter Stina Sjöberg, är 15 år gammal, bor i en liten by som heter selet utanför Vännäs, några mil ifrån Umeå med mina föräldrar, mina brosor och våra djur. Vi bor på en liten gård där vi har 14 hästar, 3 kaniner, 2 katter och 2 marsvin. Vi driver ett amatörtravstall med några hästar som tävlar, några pensionerade travare, ett avelssto, en åring och tre ponnys. Jag har själv en egen ponny och en som jag deläger, en kanin och två marsvin.
Kör ponnytrav med min ponny Extra och rider lite på Joker, Chakir, Rollercoaster och Cragganmore. Sen har jag en sköthäst som heter Dobrah och hon ska jag snart börja träna igen efter uppehåll då hon har föl vid sin sida än så länge. Ska börja utbilda henne i dressyr och lite monté för det tycker hon är skitroligt:)

Om jag ska berskriva mig själv så är det att jag är klumpig, klantig, impulsiv, galen, stark och envis. Allt jag gör kan bli helt galet men det kan även bli rätt. I skolan t.ex så börjar jag inte att plugga förrän 11 på kvällen innan provet men får ändå bra betyg, jag gör inte alla läxor och lyssnar inte alltid på lektionerna men jag klarar mig ändå i skolan. Jag är lite av en pojk-flicka då jag varken bryr mig om mode, smink eller shopping, är inte rädd för att smutsa ner mig eller att göra något som är galet.

När det gäller galna saker så har jag altlid varit galen av mig. När jag var liten så sprang in i storhästhagarna, kröp under magarna på hästarna och red runt i fullt fart på min ponny Max.

En sak som man kan säga att jag har är tur i oturen. Jag råkar alltid ut för något men jag klarar mig helskinnad ändå. Det händer väldigt ofta. Det är rena undret att jag ens lever idag.
Många kanske vill beskriva mig som en drömmare och en som vill satsa högt och det är jag men jag kan komma ifatt verkligheten och kämpa mig vidare. Jag vill nå mina mål och är beredd på att satsa all min rid och ork.

Jag kan bli väldigt trött och ledsen när jag tänker tillbaka på sorgliga minnen och ibland känns det som att jag inte vill leva eftersom det känns som om allt jag gör blir fel och det känns som om jag få så jävla mycket och problem som jag få ta hela tiden. Men hästarna och mina underbara vänner ger mig kraft att fortsätta.
Hästarna är mina närmaste vänner och de förstår allt man säger och tänker. Säger man något till dem som man inte vill att någon annan ska få veta så säger de inget till någon annan. De vet hur man håller hemligheter.

Jag har två smeknamn. Det ena är Sita och det andra är Stinis men det är sällan jag blir kallad för något av det här.

Mitt motto är: Vägen till framgång går via motgångar.

Sen vet jag inte riktigt mer vad jag ska skriva. Men kommer jag på något mer så skriver jag det senare.


Detta är en ganska nytagen bild på mig själv.


1. Presentation + Bild
2. Hobbys och intressen + Bild
3. Klädstil + Bild
4. Musiksmak + Favvolåt med text
5. Böcker som jag tycker om att läsa + Bild
6. Favoritlistan
7. Drömkille
8. Mina kompisar + Bild (om jag hittar)
9. Max IV + Bildbomb
10. Extra + Bildbomb
11. Chakir + Bildbomb
12. Dobrah + Bildbomb
13. Joker Pirat + Bildbomb
14. Rollercoaster + Bildbomb
15. Övriga hästar på gården + Bildbomb
16. Fanta och Pepsi + Bildbomb
17. Lilla Gubben + Bildbomb
18. Mina två lagomt normala katter + Bildbomb
19. En roligt minne
20. Ett bra minne
21. Ett sorgligt minne
22. Roligaste segern
23. Drömyrket
24. Hur ser mitt liv ut om 10 år?
25. Drömmar och mål

Kommentarer
Postat av: ellen

fin du är!

2012-01-06 @ 22:47:48
URL: http://eellencarlsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0