3 guldklimpar

Hallå allihopa!

Orkar inte prata om skolan nu. Var nära på att inte fara imorse för att jag kände mig trött och hängig men for ändå.

Väl hemma så passade jag på att träna tre av mina guldklimpar: Kiren, Extra och Joker♥ Red Kiren och Joker medans Extra vart körd.
Började med att rida en pigg Kiren som var en aningen lätt bak när vi red de första två varven på åkern;) Det första han gjorde när vi kom ut på åkern var att slå bakut minst 5 ggr på raken och sen lugnade han ner sig.
Vi red 4 varv runt åkern och sen fick han gå vart han ville på lång tygel så han stanna på ridbanan och speja och sen gick vi in i stallet.



Sen så for jag ut en sväng runt åkern och red lite dressyr på ridbanan med Joker. Han fick ha huva idag så han var lite lugnare än förra gången. Hostade tyvärr en gång men annars var det bara bra. Red lite olika vägar på ridbanan så att han inte bara behöver gå på volt. Har just nu börjat på att träna på skänkelvikningar och Joker skötte sig bara bra trots att det inte vart någon skänkelvikning. Men någonstans måste man ju börja;)



Tillslut så körde jag Extra en stund och han var jättefin och stark. Han fick dra däck i 25 min och skötte sig grymt bra så jag är nöjd:)



Bilderna är lite gamla. Skulle ha fotat lite idag men hitta inte kameran.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0