Lessons learnd and bridges burned to the ground...

Hallå, förlåt att jag inte har skrivit men var så trött igår att jag inte orkade skriva något. Men Extra, Sindy och Max vart tränade i alla fall. Extra hade lokselen och fick dra ponnyrockarden och då hade vi Max på släp en stund och en stund hade vi Sindy på släp. Mamma fick hålla i den som gick på släp medans Emil fick gå med den andra.
Extra var lite fjantig för allt möjligt, bl.a lite snö som föll nerför träden, skuggorna var skitläskiga och även isen. Max vart less på alla dessa så kallade unghästfasoner från Extra och SindyXD Han fatta inte poängen med att han skulle gå sist när Extra och Sindy bara fjanta sig och själv är han stadig som ett berg. De är så roliga ibland ponnyerna;)
Emil och Max vände bortanför bron och gick hem medans jag och mamma for bort till bygdegården och lät Extra och Sindy springa lite. Sindy ville bara putta ur mig och vagnen hela tiden;) Knastant men de var jätteduktiga. Så jag är nöjd.

Idag så har jag bara ridit Joker och vi red en liten stund på ridbanan och en stund på åkern. Han kändes likadan som förra gången. Väldigt fin och duktig så jag är nöjd, men på åkern är det två snöhögar på banan så att det var tänkt att jag bara skulle rida dit och vända tillbaka men Joker gick rätt igenom snöhögarna och han var grymt duktig. Många hästar vill inte ens gå i närheten av snöhögar men Joker brydde sig knappt och gick bara på.

Men andra gången vi gick igenom andra snöhögen så snubblade Joker och for ner på knä men ställde sig fort igen och fortsatte i samma tempo som innan. Duktig trollunge<3

Annars har jag jobbat i stallet och sen lyxade jag till det lite genom att sätta mig ner i fotöljen på ovanvåningen med en kopp kaffe i ena handen, en god kladdkakemuffins med grädde i andra handen och på TV:n var det två avsnitt av Criminal Minds. Det kallar jag enkel fredagslyx. Hade även kurat in mig i Kirens VK-pokalen täcke som vi har inne i huset.


<3

Några bra låtar:

Daughtry - Crawling Back To You:
http://www.youtube.com/watch?v=UzITjuC6CI8

Daughtry - What I Meant to Say:
http://www.youtube.com/watch?v=_NzqgRoRJWw&feature=related

Takida - Die alone:
http://www.youtube.com/watch?v=SbHWQ-7qa0k

Takida - Never alone always alone:
http://www.youtube.com/watch?v=mXuSBQZB9tA&feature=related

Godnatt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0