Fina hästar

Hallå allihopa!

Lördagen var grymt skön då jag jobbade jättemycket och hann träna två hästar. De två som jag tränade var Gallanto och Dobrah. Jag for ut och körde Gallanto efter vägen då jag skrittade och travade. Han var grymt fin och lugn men sprang i det tempot jag bad om och var lätt att sakta ner igen. Lite skillnad mot att köra Joker;)


Bild från sportlovet på fina Gallanto

Dobrah fick en skritt och travtur på 20 min när Quintelle skulle ut och tränas och Dobrah har knappast någon ork men inställningen var det knappast något fel på för att hon trippade på stället när vi skulle vända hem, skulle trava mest hela tiden och var lite som en tävlingshäst igen:) Och hon skyggade inte en enda gång vilket är otroligt bra då hon hoppade till jämt och ständigt förut. Det blir bättre med åren.
Hon har bara blivit tränad 3 ggr tidigare under året för att hon inte har haft skor och då det har varit glashalt utomhus och det har varit dåligt på åkern för det mesta. Känns bra att komma igång med Dobrahs träning igen.

Dobrah från tävlingstiden. Fattar inte varför bilden blev så där:/

Måste sova nu så godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0