Trav

Hallå allihopa!

Har hållt igång hela dagen så därför har jag inte skrivit något tidigare under gårdagen. Steg upp strax efter sju och gick ner för att äta frukost. Vid 9 så gick jag ut och jobbade i stallet. Mockade, sopade, fyllde vatte osv.
Vid 12 tiden så for jag ut och joggade Joker och han var jättelugn och fin och inte sådär överdrivet het som han brukar vara. Det fick mig att må jättebra:)

Gammal favoritbild♥

Vid 4 tiden så bar det av mot Umåker då Kiren och Cragge skulle starta.
Kiren skulle ut i lopp 7 och Cragge i lopp 8 och de skulle ha samma vagn och halvstängda så det vart lite bråttom. Kiren var i alla fall 2:a bakom fina Kung Töll och sista varvet så gick Kiren 1,12 fart så han var grymt duktig. Sen efter loppet så var det bara att slänga av grejerna och ut och skritta av Kiren med grimma och grimskaft. Han var jättepigg och det såg ut som om han ägde hela världen. Blev lite gråtfärdig när jag sa till Kiren: Tänk om Rolle kunde se dig nu, då skulle han vara stolt över att ha en så duktig bror.


Cragge var då jätteduktig men han satt fast bakom en trött häst med alla krafter kvar. Han fick en lucka lite för sent och var första utan pengar. Han var fin och nu så ska han anmälas till något annat lopp.


Godnatt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0