If you can here me now

Hallå allihopa!

När jag kom hem ifrån skolan vid 4 så åt jag middag och sen gick jag ut och gjorde klart Extra för att han, Joker och Sindy skulle ut samtidigt och tränas. Vi for bort på västra sidan och tränade på omkörningar i joggingtempo och det gick bra fast Sindy O är inte precis någon tiger i ledningen;) Emil red henne och hon bara bromsa när hon skulle springa men med lite envishet och tålamod så går det:)
Extra var då grymt taggad och han blir skitirriterad när någon springer om honom så självklart så ska han ge järnet när han själv springer om:) Peppar, peppar, peppar inför årsdebuten. Nu har han fått vara frisk den här vintern så det har varit lättare att få han i en bra form.


Knastanten Sindy i vintras:)

När vi var tillbaka så pysslade jag om hästarna en stund innan jag for ut och körde min fina Kiren♥ Han fick en skritt- och joggingtur till bron bortanför bygdegården och tillbaka. Han var "lite" peppad och skulle fjanta på hela tiden, låtsas vara rädd för saker, var nära på att hoppa ner i diket minst 1 gång och så skulle han försöka sticka minst 2-3 ggr. Och han som ska vara 11år?!?! Han är bara för rolig att köra men jag får inte köra han på banan eller intervaller med honom för att han är så j*vla het och kan sticka med vem som helst i träningen så därför är det inte så många som tränar honom. 


Fina, gamla Kiren♥ (Ignorera mig, jag vet att jag blir ful på kort)

Imorgon så slutar jag redan 12.30 istället för 15.10. Ska bli så skönt och när jag har kommit hem så ska jag köra Max i tryckvagnen en stund efter vägen. Har ingen annan häst som ska tränas.

Måste gå och sova nu för att jag ska börja med nya sovrutiner så godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0