Dobrah

Den sista hästen som jag tränade under måndagen var Dobrah. Hon fick fara ut och träna lite lätt montéträning på västra sidan. Hon vill springa fort och man får bara sitta och hålla igen för att hon inte ska bli för överambitiös så att hon inte blir överansträngd. Emil cyklade med oss och Dobrah tänkte minsann inte låta honom vinna, På hemvägen var hon tyvärr ganska stökig och försöker lägga tungan över bettet så jag funderar på att ha tungband på henne när vi tränar monté.

Jag tränar mest sits och ridteknik och kanske till sommaren så är det lite fart och voltning som ska tränas. Dobrah är en bra läromästare trots att hon aldrig har tävlat i monté för att hon är lättriden och hon tycker att de tär superkul så länge man inte pressar henne.


Gammal bild på min fina häst♥

Ska gå och sova nu så godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0