Well it's my life

Vet att jag skulle ha skrivit tidigare men kom inte på vad jag skulle skriva så det kommer nu:) Igår när jag kom hem från skolan så körde jag Joker:D Han var underbar:D Skulle dra däck och han var jätteduktig, men något het av sig;) Låg endast raklång första varvet och hade skitlånga tömmar för pappa hade haft dem när han körde Fanny. Sen hjälpte jag mamma och emil med att fixa klart stallet då pappa inte är hemma.
Sen gick vi in och åt middag. Det vart tacogratäng (vegetarisk till mig):)
Sen gick vi ut och tog in hästarna och sedan tog vi det lugnt.

Idag har jag kört Extra och ridit Joker:D
Extra, som inte har blivit så mycket tränad på sistone kämpade och låg på bettet rejält även när han var trött:) Han fick upp flåset rejält.
Min lilla kämpe<3
Sedan fick han stå inne med täcke för att torka och oj vad sur han vartX) Jag tog in Joker och pysslade om honom och skulle gå för att hämta lokselen då vi såg att det var punka på ena rockardhjulet. Tusan också. Så istället så for jag ut och red:) Vi skrittade endast och red lite runt åkern och efter vägen. Jättesnäll och lugn var han fast på hemvägen så såg vi en hund och började han att trippa rejält:)
Sen for vi in till rödåsel för att jag var tvungen att ladda kontantkortet och mamma behövde köpa lite saker.
När vi kom hem åt vi middag och såg på travet och sen har jag packat:)

Nej nu orkar jag inte att skriva mer, godnatt:) Ska upp tidigt för att mamma ska skjutsa mig till Hudiksvall:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0