Två dagar

Japp då var mina två första dagar på praon avklarade:) Jag trivs jättemycket och har fått jobba ganska mycket:)
Första dagen fick jag börja med att ta och leda ut Clouds Above, Hovfaksen och Vår Kakse till hagarna:) De var pigga och busiga alla tre:)
Sedan har jag mockat, spånat i stallet. Borstat, duschat, selat och pysslat om några hästar:) Åkte även med när en av skötarna for ut och körde en häst med pullertvagn:) Det var jätteroligt:D

Idag så vaknade jag än en gång 05.30 :) Steg upp och gick för att byta om sen drack jag en kopp kaffe för att hålla mig pigg och sen började jag att jobba. Tog ut 6st hästar den här morgonen och hö till dem. Så det vart lite jobb:) Sen fick jag spåna en av boxarna till en av de jag hade släppt ut:) Åt frukost sen och gick ut för att hjälpa till med att sela de hästar som skulle tränas. Medans de var ute på första turen så la jag betfor i krubborna och sen när de var tillbaka fick jag sela av en häst för att sedan följa med en av skötarna till valackhagen och lära mig att känna igen hästarna. Skulle ta in en valack och det var lite lerigt så jag fastnade med foten i leran och ramladeXD Så jag vart lite lerig. Typiskt migX)

Sen for jag ut och red en jättefin treårig kallblodshingst som heter Nero:) Han var jättefin och jätepigg så jag höll mig inärheten av gården nu när det var första gången jag skulle rida honom och när jag var på väg tillbaka var han pigg och började bocka lite. Men sen kom det en bil som saktade ner och skulle ta sig försiktigt förbi, då vart Nero rädd och tvärvände och jag hann inte med så jag föll av. Han som körde bilen klev ut och frågade hur jag mådde. Jag mådde bra förutom att jag hade lite ont i knäet och baksidan av låret. Tack och lov så ramlade jag av utanför gården och Nero sprang bara bort till valackhagen så det vart lätt att fånga honom.
Jag haltade lite först men sen vart jag bättre så det är ingen fara med mig:)

Ägnade sen tid åt att tvätta vagnar och att pyssla om hästar:)

Bilder kommer

05.30 är det dags att stiga upp:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0