Fullt upp:)

Hej ursäkta att jag inte har skrivit nå mer men jag har varit så trött på kvällarna att jag inte har orkat.

Onsdag: I onsdags så hjälpte jag som vanligt med att släppa ut hästarnaoch fixa i stallet innan frukosten. Sen skulle alla skötarna åka på kurs så jag for ut och red på en jättesnäll och fin hingst som heter Smällfaksen:) (En bild på honom kommer.) Han var jättesnäll och urgullig att rida:) For ut i skogen och skrittade:) 
När jag kom tillbaka så skötte jag om honom och senare åt jag lunch. När lunchen var slut så kom det en tjej som skulle hjälpa mig med att ta in och fodra alla hästar. Jag var helt slut i benen och armarna allt var klart. Tror att jag tog in 16st och alla är inte världens lugnaste att leda. En av hästarna jag tog in var Järvsöfaks:D Han var jättepigg och skuttig för att vara 17år:) Sen tog jag det lugnt hela kvällen. Såg på travet från Solvalla.

Torsdag: I Tordags så var det några som skulle gå banjobb så jag hjälpte till med att göra dem klara. Sen fick jag följa med en av de andra praktikanterna och köra i pullerten först med Smällfaksen och sedan Aspe Olov. Körde lite grann och det gick jättebra:) 
På eftermiddagen så pysslade jag om några hästar.En av dem var Järvsöfaks:D Han var jättesnäll att pyssla om och tyckte att det var jätteskönt att bli kliad:) Vilken underbar häst<3
Somnade vid 22-22.30  Det är jättekallt i rummet så jag måste ha en varm långärmad tröja när jag ska sova.

Fredag: I fredags var jag ute och red en jättefin hingst som heter Neslands Tor:) Han var en av de snällaste hästar jag någonsin ridit:) Helt underbar var han och supermysig:) När jag kom tillbaka så vart han ompysslad och tyckte att det var jättemysigt:) Det var trav på Hagmyren så några hästar sartade där och några skulle till Bergsåker och starta senare så det vart lite stressigt.
När vi kom till Bergsåker så hämtade jag en skottkärra och mockade Horsecombin innan jag gick och hälsade på mamma, pappa, Emil, farfar, Kiren och Max som hade kommit för att Kiren skulle starta:)
Sedan vart det ganska lugnt innan Kirens värmning:) Han såg lika strålande ut som vanligt:) Min fina, lilla häst<3 Kunde inte fota då kameran inte funkar så bra i mörker:(
Sedan såg jag snabbloppet för kallblod med en massa kallblod härifrån och Hallsta Lotus vann före Fakse och 3:a kom Bongsbofax. Sen selade jag på Faxtindra, ett jättefint sto som var supersnäll:)
Sen vart det dags för Kirens lop poch han var jätteduktig 5:a på 14,8 efter att ha suttit fast invändigt och haft
lite tur med att komma loss på upploppet:) Superduktig häst<3
Sen skulle Guli Järven ut och han vann på nytt svenskt rekord:)
i tionde loppet sprang Faxtindra och hon kom 2:a:) Skötte om henne sedan efter loppet, vilken snäll och mysig häst:)
Mamma skickade med lite mat tillbaka och sedan sa jag hejdå innan jag hjälpte till att lasta. Åkte sedan tillbaka till gården och somnade vid halv ett.

Lovar att jag ska skriva mer imorgon för nu ska jag gå och duscha och sedan sova så godnatt:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0