Be strong

Tjenare allihopa!:)
Är tillbaka efter en dryg lunginflammation som har gått mig på nerverna men nu är jag helt frisk och taggad till tusen för att jobba, åka på prao och ta hand om mina sötisar:) Är dock inte lika taggad på att plugga. Har 3 arbeten som ska in i veckan + en redovisning. Ska skriva klart två noveller till svenskan och till engelskan ska jag göra ett arbete om den Sibiriska tigern. Det går faktiskt ganska bra:)

Extra och jag var med i Klubbmästerskapen som arrangerades i onsdags:) Först var det tänkt att jag skulle både köra Sindy och Extra men eftersom att jag var jättedålig så det blev ändrat så att Emil skulle köra båda men eftersom Extra stod på galna tillägg så körde jag. Extra var helt underbar och trots att jag knappt drev och mest bara smackade och berömde Extra när han var duktig så sprang han 1,50 vissa bitar jätteenkelt!!:D Han kom 3:a på underkant 1,56!:D Duktig ponny<3 Han var knappt anfådd efteråt, vilka lungor han måste ha!!

Emil körde Sindy och den lilla damen har sina egna idéer när hon ska springaX) Men hon sprang riktigt fort sista 500 meterna: 2,35 ungefär!:D

Sen var det då dags för pappa att köra Extra i Gubb- och Gumloppet:) Extra var pissnödig men gjorde ändå sitt bästa och kom 3:a på ca 2,01:) Vilken härlig skalle det är på han:)

Idag var det tanken att jag skulle varit på Gävletravet och tävlat Extra i Gävles lilla pris men Kiren kom inte med till silverdivisionen och Hurre kom inte med till sitt lopp så vi kunde inte fara:( Det var inga fler från umåker som skulle dit, det är på tok för dyrt att köra ner med lastbilen med bara en ponny och bilen ska skrotas till veckan (Vi krockade ju med ett rådjur för några veckor sedan.). Dessutom så står våran gamla buss där den står.  Jag vill nog inte åka i den ner till gävle fler gånger efter det där "lilla" missödet förra sommaren. 
Gävles lilla pris vanns av kanonhästen Razmus Raid på 1,49,0! Ett stort grattis till Emmy som äger och tränar denna fina häst:)

Fick se travet på TV:n istället och vilka bra lopp det var! Hallsta Lotus vann kallblodsloppet på 1,20,4!!! Och vilket lopp det vart!! Han bara utklassade de andra! Han måste vara världens bästa kallblod:)
Sen i silverdivisionen var det en jättevalack som var tio år och vart 3:a efter att ha först hängt ute i 3:e spår och sedan sprungit i dödens! Det kallar jag för prestation:) Även Sanitys 3:e plats i sin gulddebut var helt otrolig:)

Har även stått och myst med lillfölet, hon är så social och gullig<3 (har ingen bild på henne än på den här datorn men det kommer)    
  
En bild på Hurre efter sitt finlandsäventyr:) Visst är han stilig!?<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0