Ingen rubrik

Förlåt att jag inte skrev igår.... Klockan hann bli så mycket när jag hade tänkt att börja skriva ett inlägg så jag skriver nu istället.

I går hade vi PRASO. Jag valde att besöka Forslunda på förmiddan och Draggen på eftermiddan. Kollade in Naturbruksprogrammet: djur på Forslunda och jag vet att jag har varit där några gånger men det är bara bäst:) Eftersom det inte är en sådan skola med sjukt många elever så är det bra:) Jag vill gärna på Forslunda:)

När vi hade ätit lunch (Jag och Ylva var de enda i vår klass som åkte till forslunda) så gick vi och väntade på bussen och efter att den hade kommit så åkte vi till Draggen:) På Draggen så kollade på naturvetenskapsprogrammet och tyckte att Interclass (Naturvetenskap på engelska) lät lite intressant.
Jag har ju ett tag kvar att fundera innan gymnasievalet.

Bussen kom efter 2 någongång och den gick tillbaka till Hammar. Eftersom att mamma hade varit på möte som slutade vid 3 så kunde jag åka hem tidigare.

Hemma, så var jag i stallet och jobbade men gjorde inge särskilt. Jo när jag skulle ta ut Max till hagen efter det att pappa hade skott honom så hade jag öppnat grinden till "ytterhagen" så drog Max plötsligt iväg med mig åkandes bakomXD Det var ju is över hela gården typ. Han hann då inte så långt innan jag fick stopp på honom. Haha busponnyXD När det väl var klart i stallet så gick jag in och gjorde typ ingenting.

Idag så var det elevens val och jag hade ridning:) Karro och Ellen hade också det:) Började med planering och sedan skulle vi va i datasalen och skriva lite fakta om valfritt hästämne t.ex om foder.
Efter det var det lunch och sen gick vi och bytte om till stallkläder. Gå med stallkläder i skolan (inte så länge) = Bästa skoldagen på läääääääääääääääänge:)

Vi åkte till Norrmalm för att vi skulle rida. Det var två grupper som skulle rida ridskolehästar och vi var tre i första gruppen och 4 i andra, sen var det även några som skulle rida privathästar. Hade gärna haft med mig Joker eller Dobrah men det gick inte:(
Jag skulle rida Resi och hon kändes jääätteliten jämfört med när jag red henne senast. Jag rider ju sällan ponnysar (undantag för Joker) så det känns lite udda. Hon var då jättefin och hade jättehärlig galopp:) 
När vi var klara med att sköta om hästarna efteråt så var det lite stallarbete på schemat och vid ett var vi klara:)
Mamma och pappa höll på att hämta spån när jag ringde och kvart över två så åkte några från gruppen tillbaka till Hammar. Jag gick ner till Shell där mamma och pappa hämtade mig och vi var väl hemma vid halv 4.
Lossade spånet, mockade färdigt och fyllde på vatten och hö innan vi gick in och åt middag. Gick ut vid sju för att ta in Joker som jag skulle ut och rida en stund:) Han var superpigg och var lite skuttig och sprallig eftersom att det blåste en del:) Red lite skritt-dressyr och for ut ett varv runt åkern:) Han är lite omogen (Han kan inte koncentrera sig) när man rider dressyren men jättefin:) På åkern så trippade han på och var superpigg och het av sig:)
Sen när jag hade gjort honom klar så stod jag och myste med honom en stund<3 Han ska alltid tugga på min jacka, bli kliad och puttas:) Han är bara för mysig<3

Det får avsluta detta jättelånga inlägg så jag hoppas att jag inte har tråkat ihjäl er alla.
Godnatt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0