V75 helgen:D

Ja ursäkta att jag är så dålig på att uppdatera men jag har inte kunnat vara inne på internet och jag har inte orkat att blogga så jag skriver ett längre inlägg om V75 helgen nu:

Fredagen: I fredags hade jag en dryg skoldag och sen skulle Lovisa och jag åka ner till travet. Sindy skulle starta i Dvärgbjörken men allt som kunde gå snett innan loppet gick snett. Vojlocken var försvunnen, vi kom senare än vad vi skulle, vi behövde byta hjulssidor på vagnen och allt blev bråttom. Sen så skulle man samlas vid defileringsvolten på stallbacken men det visste inte jag så j*vlar vad förvirrad jag blev. Sen till defileringen men provstarten och voltningen gick bra men sen så ville inte sindy trava och hon bara galopperade så vi blev diskade. Jaja man ska inte klaga ändå och inte stå och gräma sig över det för då går det bara dåligt. Sen vid något lopp så kom Karro så jag, Lovisa och Karro var både på stallbacken och publikplatsen. Ett tag så blev jag lite övertrött (hade inte sovit ordentligt på några dagar) så jag flippade ur lite grann. Sen vid halv 10 blev det städning på läktaren och sen for vi hem. Pappa hade farit hem tidigare med sindy så han och elias hade gjort klart i stallet så jag gick in och sen minns jag inte när jag somnade.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
På lördagen så for ellen och jag på V75:) Vi hade jätteroligt när vi såg på tävlingar, pratade med sofie ocdh fotade:) Hade jätteroligt och vi skrattade en hel del. Såg på två underbart fina hästar: Maharajah och Hallsta Lotus:D De var såååååå fina och duktiga<3 Travskolans ponnyer stod i en hage på innerplan och Aldur sprang runt hela tiden. Han var liten galenXD
Under dagen gick jag så mycket i mina ridskor att jag fick ont i fötterna. När tävlingarna var slut mockade vi boxar och skjutsade vi hem ellen och beställde mat. Jag valde en sallad för jag ville inte ha pizza. Såg på tv en stund innan jag hjälpte till att ta in hästarna. Somnade sent.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen på lördan så skulle vi starta sindy och extra på umåker. Först när vi kom fram var det att hämta vojlockar och program sen så började vi sela sindy och jag for ut och värmde henne:) Hon var jättefin och duktig och sen for jag ut med extra. J*vlar vad taggad han var!!:) Har aldrig känt han så taggad!!:D Men jag hann bara värma et bakvarv innan det blev defilering till första loppet så vi sela på extra långvagn så for pappa ut och värmde extra i skogen. Strax efter att de hade kommit tillbaka så blev det defilering i Sindys lopp:) Hon var jättefin men lite dryg att köra. Voltningen skötte hon utmärkt och vi fick en bra start:) Hela loppet gick jättebra och vi var 2:a hela tiden för Sindy ville inte springa om och vi kom 2:a:) Duktiga Sindy<3 3,01 gick hon och det blev inte så mycket galopp och hon drog inte en suck efter loppet så orken är det inge fel på:) Sen skulle jag köra Extra i 4:e loppet och han var jättetaggad men hade för lång check så han var vääääldigt rullig och jag satt bara och höll. Vi kom 5:a på 2,07 men han känner då inte av fången som han fick i vintras så det var bra:) Sen körde jag Sindy i lopp 6 och hon var rullig hela tiden så jag körde på säkerhet och hon sprang 2,59 så jag var jättenöjd med henne:)  
Jag är jättenöjd med hela helgen så jag ska inte klaga. Det enda dåliga med helgen var att den tog slut alldeles för fort:( Längtar tills nästa år;)

Godnatt på er alla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0