Söndag

Idag red jag Rolle och Greta. Red galoppträning med Rolle och han var jättepigg och galopperade jätteeeefort!!!:D Vi red 6 varv runt åkern och han tyckte det var jätteskojigt:) Han fattade galopp vissa gånger utan att jag ens nuddade med skänklarna:) Rolle är jätteduktig och snäll:D Sedan var det då dags att rida Greta hon tyckte inte att det var så uppskattat. Så hon började trava och tjorva. Lyckades hålla mig kvar mirakulöst innan jag lyckades få stopp på henne genom att nästan få henne att springa rätt in i staketet. När jag red andra varvet runt åkern stack hon igen men den gången lyckades jag inte hålla mig kvar utan föll med huvet före ner till marken. Greta satte av i full galopp iväg till de andra hästarna. Jag hade jätteont i huvet och trodde att jag hade fått en hjärnskakning men sen började det kännas bättre. Mamma fångade in Greta och satte på henne sadel så kunde jag rida två varv till runt åkern och det gick bra. Gav sedan hästarna lunch för att mamma for in till stan. Sedan har jag tagit det lugnt resten av kvällen. Ser på Wallander just nu:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0