Tisdag

Idag blev det rätt så lugnt:) Vaknade 5 över 10 och gick ut vid halv 12 för att hjälpa emil med att hålla i sindy medans mamma hoppade upp på jokers rygg. De red på ridbanan en stund och det gick bra. Den här gången testade vi entömsbett på sindy och det verkar vara bättre på henne än att ha ett vanligt, delat travbett:) Ska testa det i debuten på umåker:) Borstade Rolle rätt så mycket, skruvade fast 3 broddar som han hade tappat,  red sen han på ridbanan i lite skritt och han var supernöjd:) Sen fick elias rida rolle en stund (mamma ledde) medans jag gick in och åt lunch.
När jag hade ätit gick jag ut och då hade Rolle rullat sig och såg minst lika hemsk ut som innan X)
Tack så mycket säger jag bara.
Vid 3 for de andra och storhandla så jag tog in kaninerna som var i uteburarna och jag tog in extra och körde ett intervallpass på västra selet och det gick bra:) Han ville bara trava hela tiden och fort så jag är nöjd:)
Har inte gjort så mycket annars. Städat hos marsvinen och tagit in en hel drös hästar. Fick brottas med Rolle på vägen in i stallet. Att en 14 årig valack ska va så hemsk att ta in!?
Sen finta sindy emil ganska snyggt när han skulle ta fast henne. Emil fixa till grimman som sindy hade tagit av sig tidigare och medans eml gjorde det så kutade sindy under tråden och sprang först mellan boxhagen och rolles och gretas hage och sen bar det av mot stallet i full galopp och emil sprang efterXD Och jag stod brevid Goldie och asgarvaXD Det såg alldeles för roligt utXD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0