Lördagen:)

Hej ursäkta att jag inte har skrivit på ett tag så jag tänkte skriva ett längre inlägg nu och ett lite kortare senare.
I lördags blev det världens stress dag. Ställde väckarn på 6 men råkade stänga av den och sov till klockan 7. Blev väckt av mamma som sa att det var bråttom för att vi skulle på provlopp med 5 hästar så jag fick hoppa upp, byta om till stallkläder och ner till köket för att äta frukost. Sen ut till stallet och fixa hästarna och sen lastade vi dem:) Alla skötte sig fint:) När vi kom fram till travbanan så lossade vi alla och ställde in dem i boxarna och Sindy fick stå i travskolestallet och de stora hästarna i 8c. Under dagen fick jag sela, duscha, stressa och kolla på provlopp. Först var Kiren ut och han var lite seg av sig men det brukar han vara i det första provloppet för året. Sen Goldies tur och hon tog en galopp efter hundra meter och hon var också seg av sig:( Inte bra. Sen i det 4:e provloppet startade Hurre och Cragge. Linnea körde Cragge och pappa körde Hurre. Cragge var rullig för att han inte hade pissat *suck* tjorvskalle! Hurre var också lite seg av sig. Pappa kom på att det berodde på att höet som hästarna fick var från andra skörden och det är ett helt annat gräs än första skörden och det ska de vara vana vid på en vecka så det är bara att ta nya tag men det blir inge romme för våran del:( Och jag som så gärna ville ta ledigt från skolan.
I det sista provloppet skulle sindy ut och emil gasade i ledningen och vann:) Nu ska han få köra extra på lördag och sindy får gå kval den 16:e:) Nöjd nu:D

När vi kom hem var det bara att göra klart i stallet och mamma skjutasade pappa till v-by för att han skulle på klassåterträff.

Hemma så gjorde vi klart i stallet och tog det lugnt resten av kvällen. Somnade vid halv 3

Aja då var det dags att duscha och gå och lägga sig så godnatt på er alla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0